Onraad en inbraak

Wat te doen bij onraad of inbraak?

Onraad en inbraak : helaas leest u soms in het nieuws dat moestuinen er mee te maken hebben, ook in Hengelo.
Ontvreemding van spullen, vernieling en zelfs brandstichting komt voor.

Onraad en inbraak - in maart 2016 naast de ingang van de moestuin dumping van zakken met afval van een hennepplantage.
Onraad en inbraak – in maart 2016 naast de ingang van de moestuin dumping van zakken met afval van een hennepplantage.

Wat te doen bij onraad en inbraak?

Maar voor het geval dát: hierbij de volgende tips, wat te doen bij onraad en inbraak bij de Biologische Moestuin Vereniging Hengelo :

• Doe altijd aangifte, dat kan:
    1. via internet;
    2. bij het politiebureau aan de Marskant;
    3. of telefonisch bij 0900-8844;
  • Je kunt ook de wijkagent voor de wijk Hengelose Es altijd informeren via een mailbericht;
  • Je kunt bij onraad bijvoorbeeld ’s avonds of in de nacht bellen met hét landelijke servicenummer van de politie: 0900-8844. Dit nummer is voor niet-spoedeisende vragen of problemen;
  • Bij het op heterdaad betrappen: bel 112.

En vanzelfsprekend ook ALTIJD meteen bericht naar het bestuur van de vereniging.

Onraad en inbraak - Verboden toegang
Verboden toegang voor onbevoegden.